Handelsbetingelser hos Plantekøb

Plantekøb ApS

Teglgården 67
3460 Birkerød

CVR nr.: 42049409
Telefon: 28782618
E-mail: [email protected]

Hjemmeside: plantekoeb.dk

 

Afgivelse af ordre

Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvor det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar via e-mail ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra os med information om, at vi har modtaget og faktureret dig. Før dette er sket, forbeholder vi os retten til at annullere din ordre, som en følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt eller lignende situationer.

Betaling

Alle vores priser er i danske kroner og inkluderer moms.

Vi accepterer Dankort, Visa og Mastercard. Hele beløbet bliver reserveret direkte ved køb og fratrækkes kundens konto, når produktet indkøbes. Vi tillægger ikke gebyr på betalingskort.

I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos vores valgte PCI (Payment Card Industry – Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender dit betalingskort, er det kun vores PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke os – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og den PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter vores hjemmeside.

Sikkerhed

Vi bruger en Secure Socket Layer (SSL) teknologi. Dette krypterer og beskytter de data, du sender til os via Internet. Hvis SSL er aktiveret, vil du se en lås til venstre for domæneadressen i din søger. Hvis du trykker på dette, kan du læse mere om SSL digital certificate registration. Du kan også se, at URL’en (søgelinjen længst oppe i din browser) starter med “https” i stedet for “http”. Dette betyder også, at SSL er aktiv.

Levering

Vi leverer til Storkøbenhavn og Nordsjælland. Fragt er gratis ved køb over 1200.-. Enkelte postnummer er uden for denne ydelser. Se ved kasse.
Vi leverer også til øvrige regioner i Danmark. Levering sker med professionel plante kurér Alex Andersen Ølund A/S.

Levering i Nordsjælland og Storkøbenhavn sker onsdage efter aftalt tidspunkt med kunden. Vi kontakter kunden 1-2 dage før levering. Levering i øvrige regioner sker Torsdage. Tidspunkt oplyses af Alex Andersen Ølund A/S

Vi leverer gratis ved bestilling over 1200 DKK. Beløb under 1200 DKK er omfattet et fragtgebyr på 200 DKK

Bestilling skal foretages inden den forgangne fredag for levering følgende onsdag  + torsdag. Ordrer indeholdende bestillingsvarer kan have en længere leveringstid.

Vi står selv for leveringen, og vi har ansvaret frem til leveringen af din vare.

Vi leverer ikke, hvis onsdag er en helligdag, den 24. december, 31. januar.

Du modtager ikke automatisk en bekræftelse, når levering har fundet sted. Ønsker du at modtage en bekræftelse på levering, skal dette forud oplyses til os ved e-mail til [email protected]

Er det ikke muligt at levere varen?

Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, tager vi leverancen retur, hvis:

  • Du ikke på forhånd har meddelt, at bestillingen kan sættes uden for din dør eller afleveres til naboen, eller
  • Du kun har valgt personlig modtagelse.
  • Vi kan ikke tilgå til leveringsdestinationen pga. forhindring ( fx flyttekasser, renovation)

Ved manglende mulighed for levering tager vi kontakt til dig for at aftale en ny leveringsdato.

Vi opkræver et leveringsgebyr på 200 DKK pr. forsøgt levering, hvis det ikke lykkedes os at levere bestillingen til dig indenfor det aftalte tidsrum. Dette gælder også, hvis vi ikke kan tilgå leveringsdestinationen.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Din fortrydelsesret er dog betinget af, at du leverer varen tilbage i samme stand, som den var, da du fik den i hænde. Planterne levereres friske og i bedst mulige tilstand. Planterne leveres samme dag, som de hentes hos leverandøren. Planter er derfor ikke opbevaret på lager inden modtagelsen. Vi forbeholder os derfor retten til at nægte at tage varen retur, hvis planten viser tegn på, at planten ikke er passet efter anvisningerne. Planter er skrøbelige og forkert håndtering kan medføre forringelse af plantens salgsværdi. Kan planten ikke sælges igen er værdigforringelse 100 %. Heraf vil købsbeløbet ikke refunderes. Anvisninger til korrekt pleje af planterneforklares ved levering, samt findes på vores hjemmeside under den specifikke produktside, samt www.plantekoeb.dk/plantehjaep-faq/

Du kan ikke gøre din fortrydelsesret gældende, hvis enten planten er plantet over i en krukke eller lignende eller hvis krukken er taget i brug.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget din sidste vare af din ordre,

Du skal inden for fortrydelsesrettens udløb give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til [email protected] Du skal her oplyse:

  • Dit ordrenummer,
  • Tydeligt gøre opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret,
  • Medsende et billede af varens tilstand
  • Oplyse et telefonnummer, som vi kan kontakte dig på med henblik på afhentning af varen. Angiv ligeledes gerne en grund til returneringen, så vi kan foretage forbedringer i tilfælde af, at noget ikke var som forventet.
  • Returnering skal ske via fragtmand til vores adressen eller vi afhenter den mod et gebyr på 200 DKK.

100% tilfredshedsgaranti

Det er vigtigt for os, at du er tilfreds med dine planter. Vi yder derfor 100% tilfredshedsgaranti på køb af planter.  Dvs, hvis du ikke synes planten lever op til dine forventninger tager vi den med retur. Du kan enten få pengene tilbage eller vi finder en ny plante. Ved krukker gælder almindelig fortrydelsesret og her må krukken ikke været taget i brug.

Du skal indenfor 24 timer fra modtagelsen af planten give os meddelelse om, at du ønsker at benytte dig af din tilfredshedsgaranti. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til [email protected] Du skal her oplyse:

  • dit ordrenummer,
  • tydeligt gøre opmærksom på, at du ønsker at benytte din tilfredshedsgaranti,
  • medsende et billede af varens tilstand og
  • oplyse et telefonnummer, som vi kan kontakte dig på med henblik på afhentning af varen.

Hvis du allerede ved levering kan se, at planten ikke lever op til dine forventninger, bedes du meddele os dette, så vi kan tage varen retur med det samme. Dette regnes som et leveringsforsøg og vi fratrækker 200 DKK fra dit ordrebeløb ved refundering.

Returnering

Returnering kan ske via fragtmand på eget initiativ og omkostning eller vi henter selv varen. Tidspunktet for afhentning aftales nærmere med kunden.

Det skal være muligt for os at afhente varen indenfor 72 timer fra din meddelelse om din beslutning om at fortryde dit køb eller gøre brug af din tilfredshedsgaranti.

Hvis det ikke er muligt at hente varen retur på det aftalte tidspunkt, opkræver vi et leveringsgebyr på 200 DKK pr. forgæves afhentning.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb eller benytter din tilfredshedsgaranti, og du er berettiget til en refusion, tilbagebetales beløbet på det anvendte kort ved købet.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for frem til returnering, fratrækkes denne købsbeløbet.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde dit køb eller gøre brug af din tilfredshedsgaranti.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Reklamationsret

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på Plantekoeb.dk har du 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed.


Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du meddele dette til [email protected]oeb.dk med et billede af produktet sammen med en beskrivelse af fejlen og dit ordrenummer. Bliver din reklamation godkendt, afventer vi produktet retur. Se under afsnittet om Fortrydelsesret og Returnering.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på [email protected]

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. Du kan tilgå Klageportalen ved tryk på følgende link: https://naevneneshus.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse [email protected]

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Vi tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Ændringer

Plantekøb forbeholder sig retten til at ændre disse vilkår og betingelser til enhver tid. Det tilrådes at konsultere disse vilkår regelmæssigt.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 31/8-2020