FAQ

Hvornår bliver min ordre leveret?
Storkøbenhavn og dele af Nordsjælland: For vores kunder i Storkøbenhavn og dele af Nordsjælland  leverer vi personligt onsdage mellem 17-21. I mange tilfælde er vores bil ude at køre fra morgenstunden, og vi kan ofte levere her. Har du et ønske om dette kan du anføre det i "bemærkning til ordre" eller ringe/skrive til os på 28782618 eller [email protected]Øvrige DK (undtagen bornholm) For kunder i det øvrige Danmark er leveringsdage torsdag mellem 8-16. Fragtfirmaet ringer altid i god tid inden ankomst. Bemærk, at denne levering er til kantsten. Chaufføren fra det eksterne firma er ikke forpligtet til at løfte planten ind, men hvis man spørger pænt er de ofte hjælpsomme.
Hvad koster leveringen?
Når du handler hos Plantekøb koster leveringen af dine planter, krukker og tilbehør 200.- Dette er for postnumre i storkøbenhavn og dele af nordsjælland. Er din bestilling over 1200.- er fragten gratis. Er du tvivl om dit postnummer er inden for dette kan du tjekke det i kassen.Vi tilbyder levering til alle øvrige postnumre I danmark (undtaget bornholm) for 499.- Hvis din bestilling er over 4000kr, så er fragten i disse postnumre gratis.Hvorfor er fragten så dyr? Vi anvender et eksternt fragtfirma, som har speciale i at transportere planter, til vores kunder uden for storkøbenhavn. Planterne er altid pakket sikkert ind og transporteres i varmeregulerede biler, så dine planter ikke får skader inden levering .Fragten koster 1000kr, men plantekøb dækker selv 50% af udgiften. 
Hvordan virker Anyday?
Anyday er en fleksibel delbetalingsløsning, som giver shoppere mulighed for at dele en betaling i fire og afdrage over fire måneder. Det betyder, at de ved checkout betaler 25% og derefter tre rater à 25%. Nul renter, nul gebyrer. Det kan lade sig gøre, fordi du betaler et transaktionsgebyr på 3,95%. Du kan selv vælge Anyday betalingsfunktionen i checkout.
Hvordan måler i planten?
Når vi vælger din planter til vores kunder, går vi ud over blot at måle højden fra bunden af potten til toppen af kronen. Vores udvælgelsesproces fokuserer på at tilbyde det mest fortryllende, sundeste og mest symmetriske udvalg af planter. Kundens glæde er altid vores øverste prioritet, og derfor går vi på opdagelse efter de grønne skatte, der ikke kun opfylder, men overgår forventningerne.For at sikre, at vores planter ikke kun er tilfredsstillende i højden men også sunde, overvåger vi omhyggeligt hver plante, hvilket sikrer, at den vokser i optimale forhold.
Er der garanti på planterne?
Vi tilbyder ekstraordinært 14 dages returret og garanti på planterne på trods af at man som forbruger ingen fortrydelsesret ved køb af levnedsmidler og husholdningsvarer, herunder blomster og planter, idet fortrydelsesretten efter forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2 ikke gælder for levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældes hurtigtPå stueplanter giver vi 14 dages garanti, såfremt planterne er i samme tilstand som de ankom. På små planter yder vi ikke garanti. Vi har tilfredsgaranti på alle vores planter, hvilket betyder at hvis du imod forventning ikke skulle være glad for din planter ombytter vi den til en ny, eller giver dig pengene retur. I København og dele af Nordsjælland kan vi komme og hente planten retur. I det øvrige DK skal du selv stå for at returnere plante til vores kontor.
Hvilken plante kan jeg vælge til en mørk placering?
Til en mørk placering anbefaler vi en Monstera Deliciosa, Opstammet Monstera, Kentiapalme. Vi har også skrevet en blog om emnet.
Hvilken plante kan I anbefale til et sydvendt vindue?
I et sydvendt vindue er der masser af lys. Det er faktisk den retning der kommer mest lys fra. En Strelitzia Nicolai elsker masser af lys og den passer godt ved et sydvendt vindue. Pas dog på med sommerens kraftige stråler gennem vinduet, som kan svitse bladene, når solen er kraftigst midt på dagen.
Jeg leder efter en plante i ikke har på hjemmesiden. Er det noget i kan skaffe?
I mange tilfælde så ja. Ring eller skriv og forhør dig nærmere. Så undersøger vi det.
Jeg har en ændring til min bestilling - hvad gør jeg?
Så skal du ringe til vores kundeservice. I stort set alle tilfælde så finder vi en løsning.
Hvis min plante begynder at få brune blade eller se træt ud, hvad skal jeg så gøre?
Hvis det er tilfældet er det en god idé, at ringe til os så vi kan vejlede dig om hvad der måske er gået galt i plejen. Vi anbefaler, at du kontakter os i god tid, så vi kan nå at rette op på problemet. I mange tilfælde skal man blot justere lidt på vandingen eller placering, og så trives planten fint i igen.
Kan I levere planter som en gave?
Ja det kan vi sagtens! Du skal blot indtaste en anden leveringsadresse end din faktureringsadresse. I mange tilfælde er det godt at skrive instrukser om, at vi må ringe til personen inden levering eller lign.
Hvordan kontakter jeg kundeservice?
Du kan altid ringe på 28782618 eller skrive til [email protected]. Telefonen tager vi næste altid og mails besvares indenfor 24 timer. Men oftest indenfor et par timer.
Hvornår trækkes pengene på min konto?
Når du foretager en bestilling reserveres pengene af dit kortudbyder. Vi trækker først pengene, når vi har leveret og du har accepteret planterne.
Har jeg reklamationsret?
Ja, 14 dage som loven tilsiger. Husk at planten skal returneres til Plantekøb i samme tilstand, som da du modtog den.
Kan jeg hente min ordre på jeres lager?
Det er muligt for dig at hente din plante på vores kontor på Hillerødvej 8, 3400 Alsønderup. Det skal du markere i tjekboksen i kassen, når du gennemfører ordren. Herfra aftaler vi individuelt, hvornår du kan komme forbi.
Er jeres planter flotte?
Vores planter er blandt de flotteste og sundeste på markedet. Vi har et stort netværk af de bedste gartnerier og ved præcis, hvor vi skal finde de bedste planter. Hvis du imod forventning ikke skulle være tilfreds med din plante tilbyder vi 100% tilfredshedsgaranti. Derfor kan du få et nyt eksemplar eller få pengene retur. Du kan afvise planten i døren eller anvende fortrydelsesfristen på 14 dage. Hvis du ikke afviser planten i døren skal du selv betale for returnering af planten. Husk at planten skal returneres i samme tilstand, som da du modtog den.
Leverer i personligt?
Ved levering i Storkøbenhavn og dele af Nordsjælland leverer vi personligt og bærer planterne ind på den ønskede placering. Vi vejleder grundigt ud fra de specifikke omgivelser i dit hjem. Det indebærer vandingsfrekvens, lysindfald mv. Ved levering til det øvrige Danmark leverer det eksterne fragtfirma til din dør. Du skal derfor selv sørge for at opsætte din planter. Husk at vi altid gerne vejleder ift. placering. Derfor er du velkommen til at ringe eller facetime og så kan vi gå det igennem sammen.